tisdag 24 maj 2011

Det doftar skolavslutning


Nu när jordens undergång skjutits upp till 21 oktober, kan jag fortsätta blogga. (Han hade räknat fel på dagarna, domedagsprofeten).  Förresten den 21 okt. är vi på Gran Canaria och paradiset hör inte jorden, så det bekommer inte oss. Goodbyes !


Men jag fixade Berits älskade "Trimmer" igår, så nu går inga blommor säkra längre. Här klarar sej några Bellis med ett nödrop och under min bevakning.

De här maskrosorna klarade sej tack vare att de stod så nära de vackra Förgät mig ej.
Till vänster uppe i hörnet ser man också Skogsstjärnan.
Inte vad ni tror, utan blommorna.

Nu blommar lingonen. Ser ut att bli en riktig klase det här.
Finns på vår tomt också.

Björk, lingonblom, skogsstjärna och liljekonvalj.

Här visar jag områdets avrättningsplats.
Nu är snaran säkrad som tur är.
Ingen avrättning är bokad för sommaren ännu.

Vi promenerade runt området idag och mötte denna monstermaskin som hämtar ris som ska bli flis.

Konvaljer kan inte stängas ute med staket.

Visst doftar det skolavslutning lång väg om den här buketten.
Här på området växer konvaljerna så man kan slå med lie. Gullvivor likaså. Inget bra ljus för fotografering idag.
Den söta kannan som vas är gammal och från Upsala Ekeby.

Goodbyes t.v.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar