tisdag 2 augusti 2011

Rapport från ett arbetsläger



Dags att avlägga rapport från, som det blivit, arbetslägret
i Roslagen.

Rabatterna måste rensas.
Knäna böj !

En hel korg ogräs blev det av min orm-
slingrande rabatt.
Rosorn tackade och skjuter nu nya knoppar
till sensommaren. 

Inte nog med det !!!!!
Berit druttade på arslet i blåbärsskogen.
Satte sej på högerarmen och nu kan hon inte diska.
Ej heller servera frukost, bädda sängarna, rensa
ogräs, eller ..............heller.

Vad gör väl det ?
Tyvärr strejkade kameran när jag skulle
fotograferas i köket. ???? Jo hon kan trycka
på avtryckaren. 

Alla minns väl disktrasan jag fick av min
älskvärde son i födelsedagspresent.
Diskar som en dans med Maud.
"Diska med Maud".

Men vart är Berit undrar ni ?

Här är Berit.
Rabatterna är nyrensade, så..........


På lediga stunder............. har jag börjat ägna mej
åt att titta på vem av partiledarkandidaterna
för centern jag skulle förorda, om jag vore
centerpartist idag.
Det handlar om någon av de 2 småfräkniga 
småländskorna tror jag.
Tyvärr är båda redan f.d. 


Annie Johansson (28) som nu är f.d. Johansson, för
i lördags gifte hon sej med en Lööf.
Känner inte henne, men hon kallar sej
Värnamoliberalist. Kanske räcker det för att
bli partiledare för centern ???????

En annan f.d. är Anna-Karin Hatt (38), som före detta
hette Alterå. Henne känner jag sedan jag
jobbade därstädes. Hon var inte bara tilldragande,
utan också föredragande och kompetent.
Är väl också socialliberal tror jag.
Det kanske räcker för att bli partiledare för
centerpartiet.
Dessutom är hon från Gryteryd i Småland, bara det !!!

Jag fortsätter analysera småländskorna, men
hitills lyfter jag på hatten för Hatt.

Morsning för ikväll från IOR  (S).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar